zondag 27 juni 2010

achter de muziek aan

Dat heb ik nou vaker bij het straattheater. Loop ik de hele middag rond op zoek naar de leuke acts, maar mis ik ze juist. Want zoals bekend: je moet daar zijn waar de grote groepen toeschouwers staan. Dan loop je veel en kom je halverwege invallen. Bij een goede voorstelling maakt dat niet zo veel uit, 't vuurwerk is meestal aan het einde. Maar lastig is wel om tussen de mensen door te wurmen. Toen ik nog een klein jongetje was mocht dat, maar durfde ik niet.

Nu loop ik dus de hele middag (en gisteravond) achter de muziek aan. Geen dansers van de onderkant bekeken, geen drie Belgen, geen Recht Niet en flamengo.

De wet van de grote groep geldt trouwens niet voor het marktplein. Iets uit de route van het winkelend publiek, dus altijd plek, ook als er hoge kwaliteit wordt geleverd. Een wilde dame speelde Madam Butterfly. Met veel steun uit het publiek.
Zelfs erg letterlijk, een man die de zeeman speelt die een realtie heeft met Butterfly (in het rose).
Gerrit Geuvers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten