vrijdag 20 augustus 2010

biogas voor de gezonde eetlust

Gelode benzine zal er in die klassiekers wel niet meer kunnen, maar het ruikt wel heel erg naar vroeger. En het klinkt soms ook zo.

Mooi gezicht om de classic cars langs de Slangeburg te zien rijden. Oudere mannen met een petje serieus met hun hobby bezig en jongere mannen met een onderkin, joviaal uit het open dak zwaaiend en vrienden begroetend.

Ook rijen twee collega's mee. In een, zeker klassiek te noemen Renault4, maar dan wel op biogas. Ik kreeg zin in patat toen ik er achter stond. En een frikadel zou er ook wel in gaan.

En allemaal zijn ze via de elf Achterhoekse steden op weg naar Huis Bergh, waar ze worden afgevlagd. Daar zal een veiling plaatsvinden van de kunstwerken die onderweg zijn bezichtigd.
In Doetinchem stond een werk van Rido Jansen, maar ik dacht er pas aan toen ik al weer weg was. Hopelijk heeft iemand het meegenomen om geld op te halen voor Het Goede Doel, de stichting Bergh in het Zadel voor kankerbestrijding.
Gerrit Geuvers

2 opmerkingen:

  1. Hallo Gerrit, ik kan je gerust stellen: ik heb m'n kunstwerk aan het einde van mijn checkpointtijd in de Slangenburg weer meegenomen, en netjes afgeleverd in kasteel Huis Bergh waar het d.m.v. de veiling bij een nieuwe gelukkige eigenaar terecht is gekomen!
    Groetjes, Rido Jansen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 19 augustus dit jaar weer met een kunstwerk aan de rally meegedaan, en ook dit keer een mooie opbrengst voor een project van de kankerbestrijding via Bergh in het zadel!

    BeantwoordenVerwijderen