donderdag 17 december 2009

Heel Nederland bedolven onder sneeuw, heel Nederland...?

Nee! Een klein stukje van het land biedt dapper weerstand tegen de ongemakken van de winter. In de Achterhoek, in ieder geval in Doetinchem is er geen sneeuw te zien. Komt dat nou door die Green Deal? Een mooi succes, illustratief voor wat we in deze regio vermogen.
Vanochtend op zoek geweest naar schaatsplekjes. Zelfs ondergelopen weilanden kraakten nog vervaarlijk. Dat wordt dus een saai dagje binnenzitten. Fietsen is ook niets in het Montferland is de bosgrond hard bevroren, da's niet goed voor mijn kruis. En de wegen zijn zout van het strooien, da's niet goed voor derailleur en zo.
In mijn oektocht kwam ik langs het Achterhoekse stadion de Vijverberg. Een witte raaf: het hele veld was bedekt met sneeuw. De enige plek in de Achterhoek waar niet gevoetbald kan worden. Morgen staat Zwolle op het menu, maar dat wordt nog lastig, want juist nu is de veldverwarming kapot. Dat is dan wel weer heel erg duurzaam. Maar ik wil morgen eigenlijk wel graag onze jongens weer zien winnen.
Terwijl ik dit schrijf begint het te sneeuwen. Ik moet nog zien dat die vlokken onze Green Deal aankunnen. Echt Achterhoek.

Gerrit Geuvers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten