donderdag 27 augustus 2009

grind storten

"Het is alsof een bak grond wordt leeggestort. En dat twee minuten lang."
Dat zij een omwonende van de hoge snelheidslijn die sinds kort door Zuid Holland scheurt. Afgelopen nacht heb ik een paar uur grind horen storten. Ik denk dat ze om 23.00 uur begonnen, met het storten van het grind. Tenminste daar leek het veel op. Maar het blijken de aanpassingen aan het spoor, waardoor iedereen in deze periode met de auto naar Arnhem moet. Het is de prijs van het wonen in een drukbevolkt land met een op toeren komende economie.
Hoe lang het "grind storten" duurde weet ik niet, ik ben gewoon in slaap gevallen, maar het bleek wel zeker een kilometer van mijn bed verwijderd. Vanochtend kwam ik namelijk pas achter de oorzaak van het lawaai, toen ik na een wielrenrondje bij de Hoop het spoor wilde oversteken. Dat was niet mogelijk. Zelfs het langzame verkeer werd door kleine hekjes, slim uitgestalde rommel en hoopjes zand geblokkeerd. De mannen van railinfra willen in hun lawaaimaken niet gestoord worden door een fietser die de pijp helemaal leeg heeft en voor wie dat laatste ommetje eigenlijk te veel is.
Vanavond lekker slapen en dromen over grindstorten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten