zaterdag 14 november 2009

mexicaanse griep


Het is gratis dus staan Nederlanders in de rij. En je voorkomt dat je dood gaat. Tenminste als je in die drukte rondom de Ontmoetingskerk bij het Veemarktterrein niet vermorzeld wordt door het verkeer. Want ondanks (of misschien wel dankzij) de verkeerregelaars is het een drukte van belang. Auto's worden terugverwezen en keren op de weg. Wandelaars wijken uit, een fiets valt in de modder van het bouwrijpe terrein.

In de kerk aan de Meestersstraat worden griepprikken uitgedeeld. "Er staan drie huisartsen te prikken. Ze wisselen elkaar af" volgens een oude dame in een electrische kar. Ze komt net uit de hoofdingang. Ze is dik aangekleed. Toch heeft de arts een spuit in haar arm gekregen. "Deze deed wel zeer. Ik heb ook een gewone griepprik gehad, die voelde ik helemaal niet." Ze haalt mijn hond aan, die meteen de hand begint te likken. "Dat doet die van mij ook, hoor. Maar ik heb hem goed afgericht. Hij luistert heel goed. Dat moet ook wel want het is een Duitse. Die waakt heel goed over mij." Zij had helemaal geen prik nodig.

De huisarts heeft zelf al een prik gehad. "Ik moet wel. Ik moet me zelfs schulidg voelen als ik het niet doe. Maar jij mag niet van Klink." Zo is het maar net.

Om 10. 00 uur is de rij buiten gegroeid tot wel 200 meter. Tot 12.00 uur wordt er geprikt. "Op 5 december moet ik weer terugkomen voor de tweede. Krijg ik een prik van Sinterklaas," zegt de vrouw schuddend in haar wagentje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten