zaterdag 27 februari 2010

reclame

Je hebt kleine en grote drama's. En deze weken ook nog Gerard Kemkers.
Voor mij geldt hetzelfde. In welke categorie ik hoor, weet ik pas later. Het is wel een prettig om de stof even te laten neerdwarrelen en te zien wat er is gebeurd.
Onderweg naar huis moest ik de Huber Noodtstraat oversteken. Een lange rij auto's stond te wachten. Een wel erg lange rij voor de stoplichten. Maar het bleek een ongeluk. Als dramatoerist heb ik mijn voorwiel richting het plaats delict gericht. Daar stond een stadsbus tegen een vrachtwagen geplakt. Zij aan zij.

De straat is redelijk krap. De vrachtwagen blijkt een lesauto van Striekwold. Zo te zien durfde de lesser niet naar rechts uit te wijken, waar auto's geparkeerd staan. De bus had daar geen problemen mee, die was iets de struikjes ingevlucht, maar te laat. De ontvlechting leidde tot gepiep en gekraak. Glas en stukjes metaal liggen op de grond, een ruit van de bus en een lampje van Striekwold is gesneuveld. Dat valt allemaal mee.
Het drama voor de bus is natuurlijk het onverbiddelijke rijschema en voor de inzittenden de verleppende bloemen voor tante Corinne en de ontdooiende diepvrieskip.
Het drama voor Striekwold is een ongeluk. Slechte reclame. Kon die rij-instructeur niet ingrijpen? Maar aan de andere kant, fouten maken is niet voorbehouden aan schaatscoaches. En Sven Kramer is er ook sterker uitgekomen. Misschien die lesser ook wel.

Gerrit Geuvers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten